15-07-08

NIEUWE BLOG

In de toekomst zal ik deze blog niet meer aanpassen.

Vanaf nu kan je kijken op onze nieuwe blog

http://oudercomite-sint-eloois-winkel.blogspot.com/

 

 

00:49 Gepost door de mamas en de papas in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

10-07-08

VERSLAG VERGADERING 2008.05.06

Verontschuldigd: Annick, Katrien, Roos 1 Goedkeuring vorig verslagSommige leden kregen geen bijlage. Gelieve in dit geval te reageren. 2 Financieel verslagAlle betalingen zijn gedaan en de balans is positief. Taartenverkoop was recordjaar.  Vorig recordjaar was 1998 . Linkquiz  was ook een succes 3 Stand van zaken speelpleinenNieuwe werkdag zaterdag 31 mei 9-12 u . Helpers van vorige keren aanspreken op schoolfeest.  Voorstel om volgend jaar om de twee maanden af te spreken en die data op schoolkalender te plaatsen 4 Evaluatie receptie plechtige communieWeer was enorme meevaller, bevoorrading vanuit de federatie meer dan voldoende350 glazen klaarzetten( 10 per communicant) 300 glazen inschenken, 50 als reserve. Kan er reclame op zo’n moment? Voorstel om werkgroep op te richten die sponsorbeleid uitwerkt tegen volgende vergadering: Griet,  Brecht, Stefaan, Pascale en Marleen. Hoe en wanneer laat je reclame toe? Op activiteiten die door de adverteerder gesponsord zijn? ………..Voor schoolfeest dit jaar alleen reclame op drukwerk en zij die willen kunnen paneel ophangen aan bv nadar

5 Receptie eerste communie

Opnieuw bevoorrading vanuit federatie . Aanvang 10.30u. Einde (opkuis incl) 14uBeatrijs, Marleen, Griet en Steven, Els, Sabine, Pascale (reserve) Danny en Severine beperkt in tijd. Bloemetjes apart houden voor schoolfeest. Federatie bedanken voor goede bevoorrading na eerste communie : Danny (kaartje) 6 Voorbereiding schoolfeestZIE DRAAIBOEK Mensen die niet op de vergadering aanwezig waren, gelieve zo spoedig mogelijk voorkeur werk door te mailen naar Danny. Als lid van het oudercomité kopen we een toegangskaart. Als je dorst en honger hebt van werken: gratis consommatie. Als je dorst en honger hebt uit goesting: betalen. Bij mooi weer zijn we op zoek naar grote parasols, partytentjes 7 Datum schooletentje 2009Turnclub gaat akkoord met 7 juni. Er blijft ook de idee om uit te wijken naar de Link op zaterdagavond en zondagmiddag. Wordt meegenomen naar 2011 8 Informatie uit andere vergaderingenPaardenkoers vraagt of we opnieuw paardjesworp willen organiseren op zondag 5 oktober. OK 9 Puntjes vanuit schoolGezien het late uur worden deze puntjes verschoven naar volgende vergadering. 10 Varia* Vanuit de gemeente komt de vraag om iemand of vereniging die intens met cultuur bezig is kenbaar te maken. Ideeën voor 20 mei bij Danny.* VCOV infoavond rond leerzorgcentrum in Roeselare op 20 mei om 20.00u* Voorstel tot voordracht ‘kinderen en veilig internet’. Spellenarchief krijgt voorrang*  Er is ooit gezegd dat federatie per verhuring zaal St-Elooi 10 euro zou betalen aan OC. Wordt dat ook gedaan?*  Staat er al iets vast ivm welke leraar in welke klas volgend schooljaar? Neen, wordt meegedeeld zodra de school er zelf zicht op heeft, kan begin juli worden. Alle lopende geruchten zijn dus niet juist

21:58 Gepost door de mamas en de papas in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

VERSLAG VERGADERING 2008.04.08

1. Goedkeuring vorig verslagOK 2. Goedkeuring financieel verslagOK 3. Stand van zaken speelpleinenHet speellplein van de kleuters is hersteld. De loopbrug in de onderbouw is vervangen. 4. Evaluatie L!nkquiz Filip wil dit volgend jaar nog eens doen, maar niet meer alleen, met een werkgroep, niet enkel logistiek maar voor organisatie quiz. Daarna overschakelen naar een tweejaarlijkse quiz. Er waren helpers genoeg; Alles is vlot verlopen; Misschien meer geluidstesten op voorhand. De boxen moeten voor de micro’s staan; Geluid moet beter. Jury mag niet afwijken van juist of fout, quizmaster heeft het laatste woord. 5. Evaluatie info-avond sprookjes 4 maart 20 tal ouders, veel van het oudercomité; gezellig maar het duurde wat lang. Opkomst van 20-30 tal ouders is “goed” volgens de sprekers. Misschien een strookje aangeven met de ouders met een 3tal thema’s en welk thema het meest aanspreekt.  6. Evaluatie taartenverkoopVerkoop is gestegen, 140 meer taarten en 30 kg truffels meer. Voorinschrijvingen vlot. Ronddragen ook vlot, sommige fouten omdat er geen briefjes waren. Volgende keer briefjes met “taart is afgeleverd bij …”of “afgehaald worden bij ;;;” Taarten worden vrijdag geleverd omdat ze bakken in een industriêle bakkerij, kan niet vergeleken worden met een warme bakkerij; Zelfde systeem volgens jaar. Volgend jaar taarten beter identificeren.  7.Evaluatie dag van het speelholIn de ledegemse gids stond 9 uur gedrukt ipv 10 uur en opvang vanaf 9u3016 kinderen meer ingeschreven in de voormiddag, ’s namiddags ook iets meer kinderenFuif idem verleden jaar, drankjes iets meer opgebracht. Volgend jaar opnieuw ingang vragen, omdat de subsidies max 400 euro per dag. Of de school en het oudercomité laten aanvragen, zodat we 2 x 400 euro kunnen innen. Volgend schooljaar : 7 april, eerste dinsdag paasvakantie. 8. Info uit andere vergaderingen

Verkeersraad Stefaan Breughe
Octopuspalen zijn geleverd – er komt een flitspaal in de Gullegemsestraat, recht tegenover kapsalon Els, nu staat er een radiar die snelheid opmeet, er komen op wel waarschuwingsborden om mensen te verwittigen.  
Octopuswerkgroep
Vergadering is niet doorgegaan.Meeste klassen zijn rond met de “draadjes” – stap 3 is nu bezig.  9. Werkgroep schoolfeestCafé De Link is nu van de gemeente, niet meer van de brouwerij, is gehuurd door Danny voor het schoolfeest. Datum vergadering werkgroep : volgende week di om 20 uur bij Séverine. Zie draaiboek Iedereen moet verkleed zijn in sprookjesfiguur, opgelet Plop, Smurfen zijn geen sprookjesthema, Teletubbies, Bumba, Mega Mandy. Generale repetitie vroeger dan de vrijdag om te corrigeren ? Kleine practische problemen komen nog uit.  10. Recepties Eerste en Plechtige Communie 26 april receptie vormsel, mis om 17 00, afspraak om 17 uur alles klaar zetten met 10 tal personen. 34 vormelingen. Catering door de federatie ? Stefaan Breughe neem contact op met Marijke. Federatie levert de wijn, oc verzorgt de hapjes. Federatie opkuis. Stefaan vraagt of federatie genoeg drank kan leveren;
Materiaal : op school
Partytafels : els dedeurwaerderVanaf 17 oo uur : Els Vandevelde, Griet 2 personen (tot 18u30)  Marleen, Sophie, Christine, Beatrijs, (Brecht)Vanaf 18 00 Annick Wie kan nog helpen ? We hebben nog een aantal helpers nodig ! 10 mei eerste communie om 10u30  11 Etentje leden OCZaterdag 21 juni met partner – aperitief is aangeboden door oc. Griet en Sabine organiseren.  12. VoorzitterschapDe vacature staat nog altijd open ! Laatste vergadering juni met algemene vergadering ontslagen en nieuwe leden.  13.Varia
Eerste communie
Komt er nog informatie voor praktische zaken ?  
Eerste communie
Datum volgend jaar ? Is dit meegedeeld ? 16 mei

21:57 Gepost door de mamas en de papas in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

VERSLAG VERGADERING 2008.02.26

Aanwezig : Stefaan Breughe, Danny Demeersseman,   Annick De Ridder, Heidi Declercq, Els Dedeurwaerder, Marleen Dewulf, Karl Dorme, Katrien Gheysen, Annemie Nuyttens, Christine Obin, Sophie Schotte, Lies Tanghe, Griet Vanacker, Joost Vandenbussche, Els Vandevelde, Séverine Wallaert, Stefaan Wallays, Jimmy Goossens, Evelien Demyttenaere, Evelyne Pattyn, Griet Dewitte, Pascale De Cock, Verontschuldigd : Beatrijs Jonniaux,  Brecht Gheskiere, Lindsey Mahieu, Tine AmpoorterAfwezig : Roos Demyttenaere

1. Goedkeuring vorig verslag  Ok. 2. Goedkeuring financieel verslag

Ok

 3. Stand van zaken speelpleinen29/03 werkdag speelplein ! 8 helpers nodig ! De brug moet opgebouwd worden. Griet Vanacker & Steven, Filip Bonte, Karl Dorme, Stefaan Wallaeys, Marleen Dewulf. 4. Werkgroep QuizZie verslag en draaiboek Griet Vanacker.  5. Infoavond sprookjes 04/03/2008 snoezelklas Helpers om 19.30 uur : Stefaan Breughe, Jimmy Goossens, Evelien Demyttenaaere. Gratis inkom en gratis drankje. Partytafels klaarzetten in de gang voor de pauze. Tot nu toe zijn er 11 inschrijvingen.

6. Taartenverkoop 14/03/08De “taartenboer” levert rond 15.30 uur. Het systeem is als volgt : je “reserveert” een straat waar je de taarten wilt ronddragen per mail naar sewsecr@scarlet.be. Indien de mensen afwezig zijn, mogen de taarten bij Marleen Dewulf afgezet worden. De kinderen van de leden die helpen mogen gratis in de opvang blijven . Helpers 17.00-19.00 uur : Jimmy Goossens, Evelyne Demyttenaere, Marleen Dewulf, Els Dedeurwaerder, Els Vandevelde, Anne-Mie Nuyttens, Sophie Schotte, Lies Tanghe (18.15 uur), Griet Vanacker, Karl Dorme (18.00 uur), Joost Vandenbussche, Annick De Ridder. 7. Dag van het Speelhol Op 01 April 2008 in De Link – Affiche is gemaakt. 
Voormiddag (09.30-11.30 uur) en namiddag : Yves Bondue, ’s avonds fuif met vrij podium.  De toegang is gratis dit jaar omdat we meer subsidies ontvangen van de gemeente voor de organisatie.
Helpers VM : Anne-Mie Nuyttens, Marleen Dewulf, Séverine Wallaert.Helpers NM : Stefaan Wallaeys, Marleen Dewulf, Séverine Wallaert.Helpers AV : Danny Demeersseman, Marleen Dewulf, Séverine Wallaert, Lies Tanghe. 8. Info uit andere vergaderingenJeugdraadDe KSA-stunt gaat niet door omdat er maar 3 voorstellen ingediend waren, waarvan 1 van de school en 1 van het oudercomité. Ze organiseren iets anders. Lokaal Overleg Kinderopvang1 x per jaar een vergadering met de scholen, onthaalmoeders, opvang, gemeente en verenigingen. Is volgend jaar actief. GemeenteVolgend schooljaar ontvangen we Octopushesjes en fietshelmen. De fietshelmen zullen gebruikt worden bij uitstappen. Eind februari worden de Octopuspalen gemonteerd.Jumborun op zaterdag 23/08/08 : mototreffen met sidecars, mensen met een beperkingen kunnen meerijden. De sporthal van SEW is de eindhalte, het OC werd gevraagd om mee te helpen. De praktische uitwerking volgt later. 9. Schoolfeest 25/05/2008Met de leerkrachten werd een werkgroep gevormd, zelfde concept als 2006. Optredens : 2 x K + 2 x OB + 2 x BBTussen de optredens door is er randanimatie, er wordt opnieuw met een spellenkaart gewerkt. Bepaalde spellen zijn 2 of 3 kruisjes op de kaart. De leerkrachten zorgen voor de randanimatie en de optredens. 1 ste optreden om 13.30 uur, kleuters moeten aanwezig zijn om 13.00 uur. Iedereen is paraat om 13.00 uur, de spelen starten rond 13.30 – 14.00 uur. Bij mooi weer gaat alles buiten door en worden de matten van de sporthal niet gebruikt. Alles is dan afgesloten, de matten moeten dan ook niet betaald worden. Het Café van De L!nk kan gebruikt worden.Werkgroep : Stefaan Breughe, Danny Demeersseman, Karl Dorme, Séverine Wallaert, Annick De Ridder 10. Recepties vormsel /Eerste Communie     Vormsel : Zaterdag 26/04/2008. Ligt de zaal vast ? 1 ste Communie : Zaterdag 10/05/2008 11. Varia      11.a T-shirts   De t-shirts van het OC zijn geleverd, gratis voor de leden.  11.b Tutti FruttiAbonnement op fruit voor 5 euro/kind, facultatief. Tamelijk duur en het is moeilijk bij te houden wie wel en wie niet ingeschreven. 11.c Opzichter Jerome Jerome is gestopt. Marleen Dewulf en Anne-Mie Nuyttens zorgen voor een bedanking. 11.d Prijs van de schoolfotoEr kwam een opmerking dat de schoolfoto te duur zou zijn, nl. 2 euro. Dit is niet enkel de kost van de foto, maar toestel aankopen, praktische organisatie, briefje mee met de ouders, teruggegeven foto’s bijhouden, facturatie enz... Met de kleine “winst” spaart de school dan voor digitale camera’s, zodat er veel foto’s kunnen getrokken worden die dan op de website gepost worden . Er volgt een communicatie in de schoolkrant. 11.e Artikels volgende schoolkrantBedanking Quiz, werkdag speelplein, bedanking Jerome, Speelhol, klasfoto, Schoolfeest. 11.f Foto’s Eerste Communie/VormselTijdens de mis van de Eerste Communie en het Vormsel mogen door ouders/familie geen foto’s getrokken worden, enkel de aangestelde fotograaf mag foto’s trekken. Deze foto’s zijn wel duur, nl. 4.50 euro/stuk. De school heeft dit niet in handen, kan dit enkel signaleren aan de federatie die dit organiseert.

21:53 Gepost door de mamas en de papas in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

VERSLAG VERGADERING 2008.01.29

Verslag vergadering 29/01/08 Aanwezig : Els, sophie, Christine, Evelyne, Griet, Evelien, Pascale, Els, Lies, Annemie, Lindsey, Séverine, Ilse, Marleen, Heidi, Tine, Karl, Stefaan, Brecht, Katrien, Griet, Karin,Joost, Danny, BeatrijsVerontschuldigd : Stefaan B., Annick, Jimmy, Roos, Sabine Welkom aan juf. Evelyne, komt ipv juf. Martien  1.  Goedkeuring vorig verslagJoost was aanwezig 2. financieel verslagGrootste uitgaven: sinterklaas en fruitprojectInkomsten: waarborgen (vervallen voor gemeentelokalen vanaf 2008) jeneverbar en quiz 3. stand van zaken speelpleinenKerkstraat: hangbrug is afKloosterstraat: hangbrug is afgesloten.Plezant dat er volk was op werkdag. Er worden data doorgemaild voor volgende werkdag(en). Vele handen maken licht werk! 4.evaluatie kindertheaterOpkomst goed (kleine 150). Goede verteller maar optreden te lang. Interactie goed voor grotere maar niet voor kleintjes. Samenwerking met DF prettig. Afrekening nog niet gemaakt. 5. jeneverbarPlaats misschien niet 100% maar toch veel voordelen. Opbrengst iets minder dan 2006. Jubileumeditie, dus veel gratis drank, ziekenzorg stond ook met jeneverbar,dus al bij al zeer goede opbrengst. Kleine moeite voor mooie opbrengst 6.gluhweinstand31 l wijn (vorig jaar 35) 12 l fruitsap. Koud, dus mensen iets rapper weg. Mensen zijn enthousiast, voldoende medewerking 7. nieuwjaarsreceptieGoede formule, toffe sfeer 8.QuizMeer inschrijvingen (36 groepen, vnl niet-Winkelnaars) geen plaats meer voorzien voor publiek, maar wel in achterhoofd houden dat er misschien wel publiek zal meekomen.
Opbrengst gaat naar de computerklas. Tot nu toe vrij magere prijzenpot. Vorig jaar konden plaatselijke handelaren worden aangeschreven want er was geen schoolfeest.
Drankkaarten iets duurder want bier is ook opgeslaan Vragen of Annick informeert om frigocellen in café te gebruiken en aandringt bij brouwer voor merkenChristine kijkt voor “dust”-vlaggetjesWerken met verantwoordelijke. Draaiboek wordt doorgemaild. Vervolg volgende vergadering 9. reoveilingSysteem is afgeschaft, gaat dus jammergenoeg niet meer door 10.infoavond sprookjes

4 maart in snoezelklas met beperkt aantal inschrijvingen. Eventueel uitwijken naar zaal muziekschool?

Stefaan B maakt uitnodiging, inschrijven tegen 25 februari 11. taartenverkoopIets duurdere inkoopprijs, zelfde verkoopprijs Weer bedelen op vrijdag, maar niet te vroeg beginnen. Vooraf afspreken wie welke straat doetOp bestelformulier vermelden dat de truffels van Hallaert zijn en dat de taarten koel moeten worden bewaardEventueel eclairs erbij? Joost informeert. Volgend jaar eitjes? 12.dag van het speelholYves Bondue komt de hele dagWerkgroep: Marleen, Severine en Beatrijs 13. variaOc heeft nieuw emailadres, Danny stuurt nog info doorOudercomité.sew@gmail.com ACWquiz op 8 februari, geen kandidaten Octopus is momenteel bezig met het in kaart brengen van knelpunten zwakke weggebruiker dmv touwen op stratenplan. Bovenbouw werkt dit zelf uit in klas. Wordt vervolgd Hesjes: Stefaan B zou informeren bij de gemeente of er nog hesjes te krijgen zijn Verrassingsreis: uitnodigingen worden uitgedeeld en er wordt reclame gemaakt!!!    Verslaggever ad interim Beatrijs

21:47 Gepost door de mamas en de papas in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |